به عنوان مثال ، وقتی به شعله یک شمع در حال سوختن نگاه می کنم ، همیشه به شخصیت اصلی داستان عجیب هندریک میر ، داستان کوتاه رولد دال فکر می کنم شخصیت اصلی ساعت ها با خیره شدن در شعله شمع چشم های خود را آموزش می دهد و سپس کار معجزه آسایی می کند. در روز تولد من ، یک داستان معروف اسکات فیتزجرالد اغلب در ذهنم خطور می کند که در آن یک مرد به جای بزرگتر شدن ، جوانتر و جوانتر می شود. وقتی می بینم بچه ها بر سر اسباب بازی ها درگیر هستند ، به آخرین جملات یک شاهکار کوتاه کاترین منسفیلد فکر می کنم.

آیا می خواهید یک داستان کوتاه بخوانید؟

در زیر 11 داستان کوتاه الهام بخش را لیست می کنم که می توانید بلافاصله بخوانید (نمونه هایی که در بالا ذکر کردم نیز گنجانده شده است). دسترسی به این داستان ها آزاد است زیرا نویسندگان بیش از 70 سال پیش درگذشتند و دیگر حق چاپ ندارند ، یا به دلیل انتشار آنها در نسخه های دیجیتال م institسسات ادبی یا مجلات دسترسی آزاد.

من فقط این داستان های کوتاه را برای سرگرمی به اشتراک نمی گذارم. آنها همچنین می توانند در نوشتن شما الهام بگیرند. از خواندن یک داستان کوتاه خوب ، همه چیز در مورد تعلیق ، طرح ، نمادگرایی و ترسیم شخصیت های باورپذیر یاد می گیرید. (اگر می خواهید خودتان یک داستان کوتاه بنویسید - با یک برنامه عملی و 9 نکته خاص در زمینه نوشتن از نویسندگان برتر ، به این مقاله نگاهی بیندازید  )

11 داستان زیر همه را پشت سر هم نخوانید. بیشترین الهام را می گیرید وقتی اجازه می دهید مدتی غرق شوند.

لوری - استیون کینگ

استیون کینگ به خاطر داستان های ترسناک خود شناخته شده است ، اما این داستان کوتاه کاملاً جدید (هفته گذشته منتشر شده) یک پیش فرض پیش پا افتاده و خنده دار دارد: اگر کسی برای تولد شما سگی به شما بدهد چه می کنید؟ آیا می خواهید از حیوان مراقبت کنید یا آن را پس دهید؟

اینجا را در وب سایت خود کینگ بخوانید .

آیا داستان را دوست دارید؟ در اینجا نکات نوشتن استیون کینگ و بهترین مجموعه داستان کوتاه او وجود دارد: هر چیزی ممکن است .

ماهی در بطری - توماس اولد هوولت.

اگر نیروی جاذبه ناگهان متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟ این س intال جذاب پایه و اساس داستان کوتاه بسیار اصلی توماس اولد هوولت را تشکیل می دهد . در سال 2015 ، وی جایزه هوگو را برای آن کسب کرد ، جایزه ای مهم برای نویسندگان داستان های علمی.

ماهی های موجود در بطری را می توان به صورت رایگان در وب سایت کتاب Hebban مطالعه کرد .

آیا داستان را دوست دارید؟ اولده هولت همچنین مجموعه ای از داستان های کوتاه را با عنوان هرگز فراموش نکرده است.

خانه عروسک - کاترین منسفیلد

بازی با دانش آموزان و یک نویسنده به تصویر می کشد عروسک کاترین منسفیلد (متوفی 1923) استادانه تفاوت طبقاتی بین خانواده فقیر و غنی در انگلستان در اوایل 20 E قرن. نمادگرایی بی نظیر است.

این داستان معروف جهانی را در این مجله ادبی بخوانید .

آیا داستان را دوست دارید؟ سپس این مجموعه داستان از منسفیلد: مهمانی باغ را نیز بخوانید و داستان های کوتاه را جمع آوری کنید .

پرونده عجیب بنیامین دکمه - اف. اسکات فیتزجرالد

عمق این داستان کوتاه اف اسکات فیتزجرالد بیشتر از فیلم برد پیت به همین نام است. بله ، این نیز در مورد نوزادی است که سالخورده متولد می شود و به جای بزرگتر جوان می شود. اما سوال اصلی داستان این است: اگر کودکی انتظارات جامعه را برآورده نکند چه اتفاقی می افتد؟

داستان را در وب سایت دانشگاه کارولینای شمالی بخوانید .

آیا این داستان را دوست دارید؟ سپس این مجموعه داستان کوتاه را نیز بخوانید: داستان های کوتاه اولیه اسکات اف . فیتزجرالد .

داستان شگفت انگیز هنری قند - رولد دال

یکی از اولین داستان های کوتاه رولد دال  که خواندم. سبک و فرم جدی (یک داستان قاب) داستان جادویی را برای من از بچگی بسیار باورپذیر کرد. من خودم نیز به امید ایجاد منظره ای فوق طبیعی شروع به خیره شدن در شعله های شمع کردم.

این تنها داستانی است که نمی توانید از نظر قانونی رایگان بخوانید. بسته نرم افزاری حاوی داستان را می توانید اینجا بخرید  .

نحوه گفتگو با دختران در مهمانی ها - نیل گیمن

من فقط عنوان این داستان را دوست دارم. این سوالی است که بسیاری از پسران 16 ساله ناامن از خود می پرسند. تفسیر نیل گیمن خنده دار ، جادویی واقع گرایانه است و انواع سوالات را برای شما به همراه دارد.

این داستان را می توان به صورت رایگان در وب سایت نیل گیمن خواند.  این داستان همچنین نامزد دریافت  جایزه هوگو شده است .

آیا سبک گیمن را دوست دارید؟

یک مسئله موقتی - جهامپا لاهیری

نویسنده ، جومپا لاهیری در سال 2001 برای مجموعه داستان های کوتاه مترجم مالادی ها برنده جایزه پولیتزر شد . در داستان آغازین ، او یک موضوع موقتی را به طرز حیرت انگیزی شرح می دهد که چگونه یک زوج تصمیم می گیرند هنگام قطع برق از هم جدا شوند.

داستان را می توان در نیویورک تایمز خواند .

موتورسیکلت در دریا - Maarten Biesheuvel

Maarten Biesheuvel پادشاه داستان کوتاه هلندی است. او در Find Brommer op Zee یک واقعه فوق طبیعی را توصیف می کند ، و او آن را به طور درخشان توضیح می دهد.

موتور سیکلت در دریا را می توان به صورت رایگان در وب سایت کتابخانه دیجیتال برای نامه های هلندی خواند  .

آیا این داستان را دوست دارید؟ یکی از مجموعه های Biesheuvel را بخوانید ، مانند Zeetales یا In de Bovenkooi

خرس از بالای کوه آمد - آلیس مونرو

اگر همسرتان به خاطر آلزایمر شما را فراموش کرده باشد ، تا کجا خواهید رفت؟ آلیس مونرو برنده جایزه نوبل سناریوی تأثیرگذاری را در این داستان کوتاه زیبا ترسیم می کند.

این خرس که بالای کوه آمده است را می  توان به طور رایگان در نیویورکر خواند .

آیا این داستان را دوست دارید؟ سپس همچنین مجموعه را بخوانید: برگزیده داستان های آلیس مونرو .

مرگ اسب اسب - WC Heinz

در واقع یک گزارش ورزشی واقعی از سال 1949 درباره یک اسب مسابقه فوت شده است ، اما داستان WC Heinz از آن زمان به یک داستان کلاسیک ادبی تبدیل شده است.

مرگ یک اسب مسابقه را می توانید به صورت رایگان در وب سایت داستان هفته بخوانید و گوش کنید .

لذت پارسون - رولد دال

در خاتمه: یک داستان کوتاه با بهترین انعکاس از نظر من: ساده ، اما غیر منتظره . خلاق و  جذاب ک